Informatii utile

De ce a fost nevoie de o lege telemuncă?

Avantaje si dezavantaje

Datorită faptului că anul trecut un număr impresionant de companii din întreaga lume s-au văzut nevoite să își trimită angajații să lucreze de acasă, și în România a ieșit în prim-plan așa-numita lege telemuncă. Pandemia de Covid i-a făcut pe mulți să se îndrepte spre această soluție, pentru a le oferi oamenilor siguranță din punct de vedere sanitar, și pentru a încerca, prin orice mijloace, să nu fie prea mult afectată productivitatea și disciplina la locul de muncă.

Se pare că în România telemunca a fost reglementată în urmă cu patru ani, în 2018, prin legea nr. 81. Pentru a se putea încadra în această categorie, munca trebuie să îndeplinească anumite condiții specifice, și anume: angajatul să lucreze în altă parte decât la birou cel puțin o zi pe lună. Cea de-a doua condiție principală este ca activitatea să se fie facilitată de tehnologia informației și de diverse servicii online.

Nu este obligatoriu ca telemunca să se facă de acasă, angajatul putând lucra și dintr-o cafenea, sau chiar de pe o bancă din parc, cu condiția să aibă acces la internet. Deci are nevoie de un laptop, o tabletă, un telefon, etc.

Programul de lucru este stabilit de comun acord, și poate fi flexibil, cu condiția să se respecte contractul individual de muncă sau cel colectiv. De asemenea, potrivit legislației în vigoare, angajatorul are dreptul să verifice activitatea angajatului, pentru a vedea dacă acesta își respectă angajamentele și își ia în serios atribuțiile. Angajatorul este cel care trebuie să pună la dispoziția angajatului toate dotările necesare pentru ca acesta să poate duce la îndeplinire o telemuncă de calitate, potrivit standardelor companiei, adică să îi ofere laptop, tabletă, telefon mobil. Dacă cele două părți stabilesc altceva, atunci această clauză nu trebuie respectată în mod neapărat.

Etichete

Pe aceeași temă

Back to top button
Close
Close