Telemuncă

Cum trebuie să fie formulată o cerere pentru telemuncă

Telemunca este o varianta din ce in ce mai atractiva pentru multi angajati si angajatori si de aceea este important ca toate partile implicate sa inteleaga cum trebuie sa fie formulata o cerere pentru telemunca. In primul rand, toata lumea trebuie sa inteleaga ca exista o diferenta fundamentala intre telemunca si munca in regim remote. Astfel, prima presupune ca angajatul sa cada de comun acord cu angajatorul asupra programului de lucur, si orice modifcare a acestuia sa fie de comun acord, si asupra locului in care angajatul isi va desfasura activitatea.

 

Unde se poate gasi o cerere pentru telemunca

De cele mai multe ori, primul obstacol in depunerea unei cereri pentru telemunca este gasirea ei. Si asta pentru ca nu toata lumea stie cum ar trebui exact sa fie formulata o astfel de cerere. Cel mai usor se pot gasi modele pentru astfel de cereri online. Desi nu exista neaparat un model standard care sa fie aplicabil peste tot, exista numeroase exemple, atat din mediul privat cat si din sectorul public care pot ajuta pe oricine sa formuleze o astfel de cerere.

De asemenea, o astfel de cerere pentru telemunca poate fi conceputa cu ajutorul personalului de la Resurse Umane, sau cel Juridic. Acestia pot ajuta la conceperea unui model aplicabil la nivelul institutiei sau firmei la care angajatul isi desfasoara activitatea. Si asta pentru ei sunt cei mai in masura sa stabileasca ce date trebuie sa apara neaparat in cerere.

 

Ce informatii trebuie obligatoriu sa contina orice cerere pentru telemunca

Pe langa datele standard care sunt curpinse in orice tip de cerere, cum ar fi cele de identificare ale persoanei care depune cererea, o cerere pentru telemunca mai trebuie sa contina si cateva informatii specifice. Spre exemplu, angajatul trebuie sa specifice motivul pentru care se solicita plecarea in telemunca. Acestea pot fi motive personale, precum ingrijirea unui alt membru al familiei , sau medicale, cum este cazul pandemiei de Covid-19. De asemenea, trebuie stipulata perioada in care angajatul isi va desfasura activitatea in regim de telemunca, precum si adresa de unde o va face. In plus, angajatul trebuie sa ofere angajatorului toate mijloacele prin care acesta poate fi contactat in caz de urgenta acesta incluzand telefonul, adresa de e-mail etc.

Etichete

Pe aceeași temă

Back to top button
Close
Close