Telemuncă

Ai nevoie de un contract de telemuncă?

Iată câteva lucruri bine de știut!

Tehnologia devine o parte din ce în ce mai importantă a vieții noastre, ceea ce face mai ușor pentru orice persoană, inclusiv pentru cele în vârstă, să facă următoarele: să obțină acces la informații despre activități și servicii care satisfac interesele și nevoile lor, să învețe lucruri noi, să facă voluntariat, să găsească cele mai bune prețuri pentru produse și servicii, să se angajeze în muncă plătită și să semneze un contract de telemuncă, dacă își doresc să mai lucreze după pensionare.

În acest context, munca la distanță a devenit o parte firească a vieții profesionale obișnuite, având potențialul de a sprijini amânarea pensionării, sau de a ajuta persoanele care se pensionează să rămâmnă active professional, dacă își doresc acest lucru. Există, prin urmare, și o legătură între telemuncă și bunăstarea angajaților seniori, deoarece aceștia își pot rotunji pensia.

Strategiile profesionale iau acum în considerare, mai mult ca oricând, avantajul potențialului persoanelor în vârstă (calificarea, experiența), permițându-le să își continuie activitatea profesională part time, eventual printr-un contract de telemuncă.

Cei care încearcă să lucreze pe cont propriu, spun adesea cât de greu este să găsești joburi flexibile de telecommuting, folosind platformele online dedicate ofertelor de muncă. Unele sunt pline de escrocherii sau de promisiuni prea bune pentru a fi adevărate și poate dura foarte mult timp să le răsfoiești  – acest lucru lăsându-l, adesea, pe cel care caută un loc de muncă să se simtă fără speranță.

Dacă însă optezi să rămâi sau sa devii angajat part time, compania care are nevoie de servicii tale și este dispusă sa te angajeze, trebuie să asigure legalitatea colaborarii voastre. In acest sens, teleworking-ul trebuie sa se desfasoare conform Legii telemuncii (nr. 81/2018).

Fiecare telelucrător și managerul firmei la care lucrează trebuie să încheie un contract scris de telemuncă pentru fiecare tip de job, indiferent dacă angajatul lucrează în regim de telemuncă în mod regulat sau nu. Parametrii acestui acord sunt în general stabiliți de contractul colectiv de muncă și de politica firmei, însă ar trebui să includă următoarele elemente importante:

  • Locația de unde se desfășoară activitatea în regim de telemuncă (de exemplu, acasă)
  • Echipamentele de muncă furnizate de angajat și cine este responsabil să le întrețină
  • Sarcinile de serviciu
  • Programul de telemuncă
  • Informații de contact (email de serviciu, număr de telefon utilizat pentru serviciu etc.)
Etichete

Pe aceeași temă

Back to top button
Close
Close