Uncategorized

Act adițional pentru telemuncă

De ce este nevoie de un act adițional pentru telemuncă? 

În ultimii ani tot mai mulți angajatori au ales să le permită angajaților lor să își desfășoare activitatea în regim de telemuncă, și de aici a pornit nevoia de un act adițional pentru telemuncă. Deși poate părea ca un document fără o valoare prea mare pentru cineva care nu s-a întâlnit cu o astfel de situație, acesta este foarte important, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Asta pentru că definește clar care sunt condițiile în care telemunca se va desfășura și care sunt atribuțiile fiecărei părți implicate.

 

Ce conține un astfel de act adițional?

Un act adițional pentru telemuncă nu are neapărat un format standard. Orice companie sau instituție își poate crea propriul model. Însă, pentru a fi formulat cum trebuie, acest act trebuie să conțină și să trateze neapărat câteva situații și noțiuni. Spre exemplu, trebuie să fie specificată clar perioada în care se va desfășura telemunca. Asta deoarece telemunca poate fi desfășurată pe o perioadă lungă, sau doar in anumite zile din săptămână. Este foarte important ca toate părțile să cunoască exact perioada în care urmează să se desfășoare telemunca.

 

Cine poate concepe un astfel de act adițional?

Atunci când este nevoie de un act adițional pentru telemuncă, cel mai indicat este ca acesta să fie redactat de către un jurist. Asta deoarece este nevoie de o atentă înțelegere a legilor care guvernează telemunca. Pentru companiile mici, care nu au un birou juridic sau un jurist, este indicat să apeleze la un consultant in domeniu. Desigur, se pot găsi numeroase exemple pe internet, care nu trebuie decât modificate pentru a se plia pe particularitățile fiecărei companii care le folosește. Însă în acest caz există riscul ca anumite aspecte să  fie omise și astfel atât angajatul cât și angajatorul se pot trezi in situații foarte neplăcute și de multe ori greu de gestionat.

Etichete

Pe aceeași temă

Back to top button
Close
Close