Informatii utile

Ministerul Muncii ofera informatii gratuite prin telefon despre pensii

Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice a lansata serviciul telefonic de informare TelVerde. Cetatenii pot suna gratuit la numarul de telefon 0 800 86 86 22, de luni pana vineri intre orele 09.00-22.00. Numarul de telefon este apelabil gratuit din orice retea fiind o linie de acces direct la informatiile specifice domeniilor gestionate de MMFPSPV.

La acest numar de telefon cetatenii se pot informa despre:

  • politici publice;
  • pensii si asigurari sociale;
  • asistenta sociala;
  • protectia persoanelor cu dizabilitati;
  • protectia drepturilor lucratorilor;
  • protectia sanatatii si securitatii in munca;
  • protectia drepturilor copilului adoptii;
  • legislatia muncii.

Acest serviciu vine in ajutorul cetatenilor, facilitandu-le accesul la informatii  din domeniul social simplificand barierelor administrative si prin reducerea timpului alocat furnizarii acestor servicii. Acest serviciu ofera transparent si  incredere, si oamenii vor primi informatia mult mai repede si vor sti unde sa se adreseze pentru a-si rezolva  problemele.

Operatorii call-center-ului vor furniza raspunsuri   utilizand o baza de date formata dintr-un set de intrebari frecvente si raspunsuri clare pentru fiecare domeniu in parte, iar aceste raspunsuri sunt furnizate si actualizate permanent de catre de MMFPSPV.

In cazul in care anumite intrebari mai complexe,  necesita un timp pentru consultare cu experti ai ministerului, solicitarea va fi transmisa electronic persoanelor abilitate din cadrul MMFPSPV si va fi solutionata conform procedurilor de comunicare aprobate.

Serviciul TelVerde a fost realizat prin proiectul de “Modernizarea serviciilor publice de informare si relationare cu cetatenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice”, proiect fiind cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative, avand scopul de imbunatatirea a calitatii si eficientei furnizarii serviciilor publice.

In anul 2013, MMFPSPV a primit 38.892 de scrisori oficiale si petitii in baza OG nr. 27/ 2002 si alte 460 solicitari in baza Legii 544/ 2001. In acelasi an, au fost solutionate 1.123 de petitii adresate de catre cetateni pe contul pilot de facebook al MMFPSPV si au fost acordate 230 de audiente.

Etichete

Pe aceeași temă

Back to top button
Close
Close